ttf

ttf

måndag 7 januari 2013

Första!

Simon står för dagens första! //Pontus


8 kommentarer:

  1. Tja måste bara fråga hur ni har lyckats? Jag har vart där nu ett par gånger men bara haft napp på grejerna ingen med upp.
    Vart sitter ni oftast?? Vet du hur isen är??

    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. inte säker men antar att du tror vi är på silen? där var vi bara en gång, vilket blev bom pass...

    SvaraRadera
  3. Ok antog att ni vart där fler gånger.

    Men regnbågs fisket verkar ju gå bra för er så har ni några tips??

    SvaraRadera
  4. jadu, vi kör ju bara med vanliga rödingblänken och räka. men mormyrska med en räk stjärt under ständiga rörelser har funkat kanon bra!

    SvaraRadera
  5. Jasså ni kör räka, det hade jag med mig dom första gångerna jag var uppe men dom var inte intresserad utav det så nu är det maggot jag kör med och det funkar bättre trycker jag.

    Jag brukar ismeta så som man gör när man ismetar gädda. Kör med 6 spön fast sist gång han jag inte få ut alla spöna innan dom började nappa. Kul ;)

    Vad för model och färg kör du på mormyskan?? Har aldrig fiskat med det är det svårt??

    SvaraRadera
  6. de har vi med gjort men roligare att känna dom när man bara får ta upp två per pers ;)

    har kört med mörka mormyrskor, stora! kroppen brukar jag ha ca 1 cm lång sen krok på det också, men se till att kroken är jävl*gt stark!

    SvaraRadera
  7. V silen tror jag det är 3 per person om jag inte läste fel.
    Men tror ingen bryr sig om den reglern där om det är regn båge
    Så va de i sommras iallafall, hade med oss 12 bågar i båten in och blev kontrollerade de enda dom sa var dra upp skiten.

    Ok får åka till snäjk och se vad som har. Du vet ingen bra billig internet sida som säljer som??

    Riktigt bra blogg förresten. ;)

    /Fredrik.

    SvaraRadera
  8. ja de är möjligt det är så.

    nja, vet inte riktigt, har inte kollat.

    riktigt roligt att du tycker om den! :D

    SvaraRadera