ttf

ttf

måndag 17 juni 2013

trolling västra silen!

Ja, nu har vi varit ute igen. Jag och pappa gjorde ett pass på västra silen idag. Riktat på regnbåge och öring!
Vi åker till Lysed för att lägga i båten och utgå där ifrån, efter en kort båttur så är vi utan för Brevikens camping, där vi lägger i grejorna och fortsätter i sakta mak åt syd.
Vi hinner inte speciellt långt innan första fisken hugger, en gädda. Kanske ska tillägga att vi hade westins jätte på i detta skede just för att vi ville köra efter lite gädda innan vi kom längre ner. självklart va det ju vissa spön med små skeddrag på. direkt efter detta var det som om helvetet bröt ut!

 från det vädret vi hade här..
 ...tills att det kom över oss så det öste ner regn och blåste upp tog det ca 5 min! Sjön är allt bra oförutsejbar!

 vi fortsatte iallafall neråt och efter en timme tar jag första regnbågen! En stadig pjäs på 1800g. (ja solen lyser på bilden för regnet avtog efter ca 40 min, för att sedan komma tillbaka igen och så höll det på hela dagen.) Ytterligare en timme efter de så tar pappa dagens andra gädda! Väl nere vid kassarna får vi ytterligare två regnbågar och en gädda, en grov och fin gädda, visserligen bara 3500g men men.. kl kvart över 6 bestämmer vi oss för att plocka ner allt och dra oss hemåt.
 det blev alltså tre st med i baljan hem.

dagens största! 2100g och 56 cm, nytt pb för min del då jag numera inte litar på den förra vågen eftersom att den på 2400g var mycket mindre, tur jag inte har några andra pb;n på den.. kan möjligtvis vara så att den stog på "oz" istället för "kg". vem vet?
Orkar inte skriva någon mer utförlig rapport nu, är trött så blir sängen.. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter till att fånga drömfisken ;)

ha de! //Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar