ttf

ttf

lördag 14 september 2013

harrfiske i glomma!

Har varit i Glomma med klassen och fiskat harr med bra resultat!
Vi åkte upp på måndag morgon runt kl 8 och var framme runt 2-3 har jag för mig.
Första kvällen åkte vi bara en liten bit nedströmms campingen, med stor förhoppningar!
Tyvärr började det inte som vi hade hoppats på.. Daniel fick någon harr som såg ut som en harr iallafall, sedan fick Liam några jätte små som var drygt 10cm...
Men bara solen började att glida ner så kom harrarna igång! Jag fick 7 st denna kväll och Daniel fick nog det dubbla!
Tyvärr så läckte mina vadare som såll och jag hade telefon i fickan så blev inga bilder med den inte.. Så bilderna har Erik och Rasmus tagit!


Jag lägger ut ett kast på ett vak!

 
Dag 2 och nya chanser! Som vanligt så bjöd förmiddagsfisket inte på någon större succé...

Trotts att vi satsade på lite djupare vatten så gav det inget..


Daniel gör någon konstig min efter att han har badat ganska rejält! Även han skrotade telefonen som han hade i bröstfickan på västen så inga bilder för han heller..

På kvällen lyckades vi finna ett så kallat "harrhål" så vi fick riktigt bra med harr! Och jag fick nytt pb på 500g.




kväll nr 3 så åkte vi tillbaka på samma ställe som kvällen innan och fiskat var bra då med, men inte lika bra. 
3 harrar fick bli med hem till röken!


Daniel drillar harr ur harrhålan!

Dag 4 har jag inte några bilder ifrån, men det var bara Daniel och Viktor som stönade sig i blöta vadare, vi andra hade inge torra kläder kvar och hade ingen lust att sitta blöt på bussen på vägen hem!
Men det visade sig löna sig eftersom dom fick runt 10 harrar och Daniel lyckades även lura en liten öring!

//Pontus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar